Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2015

Σουηδική Γυμναστική - Αεροβική Γυμναστική - Κυκλική Γυμναστική



Σουηδική Γυμναστική
Η σουηδική γυμναστική περιλαμβάνει ασκήσεις που γυμνάζουν όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος. Ασκήσεις του αυχένα (κάμψη, έκταση, στροφή), ασκήσεις των άνω άκρων (δικεφάλων και τρικεφάλων, μυών του πήχεως, δελτοειδών, θωρακικών κλπ), ασκήσεις του κορμού (κοιλιάς, ράχης, πλευρών) και ασκήσεις των κάτω άκρων (γλουτιαίων, τετρακεφάλων, προσαγωγών, απαγωγών κλπ. μυών).
        Τα προγράμματα της σουηδικής γυμναστικής, ανάλογα με τους επιδιωκόμενους στόχους ή τα αποτελέσματα, διαιρούνται σε τρία μέρη:
  • στο εισαγωγικό μέρος: ψυχοσωματική προετοιμασία και προθέρμανση
  • στο κύριο: γενική και τοπική εξάσκηση, επίτευξη των στόχων του προγράμματος
  • στο τελικό μέρος: αποθεραπεία, αποκατάσταση της ηρεμίας
        Τα προγράμματα αυτά επιδιώκουν και επιτυγχάνουν την αρμονική ανάπτυξη του σώματος, την ανάπτυξη της δύναμης, της αντοχής και της ευκαμψίας.

Αεροβική Γυμναστική
        Η αεροβική γυμναστική είναι μια μέθοδος γύμνασης, κατά την οποία το καρδιοαναπνευστικό σύστημα βρίσκεται κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούνται με τη χρησιμοποίηση κινήσεων, οι οποίες αυξάνουν τις ανάγκες του οργανισμού σε οξυγόνο για μια αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο.
        Η αεροβική γυμναστική για να επιτύχει τους στόχους της χρησιμοποιεί διάφορα μέσα. Στα μέσα αυτά συμπεριλαμβάνονται τα βασικά βήματα (βασικές ασκήσεις) και η μουσική. Χρησιμοποιούνται επίσης δανεικά βήματα από διάφορους χορούς, κινητικές δραστηριότητες που προέρχονται από αθλήματα και παιχνίδια, διατατικές ασκήσεις, ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης και ασκήσεις με φορητά όργανα.

Κυκλική Γυμναστική
Η κυκλική προπόνηση (circuit training) επινοήθηκε και εφαρμόστηκε από τους Morgan και Anderson το 1953 στο Πανεπιστήμιο του Leeds στην Αγγλία. Είναι μια μέθοδος ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης (fitness) των ασκουμένων. Με τη μέθοδο αυτή επιδιώκεται και επιτυγχάνεται η αύξηση της δύναμης και αντοχής, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η σύσταση του σώματος με μείωση του ποσοστού του λίπους (Len Kravitz, 1995).
        Ο όρος κυκλική προπόνηση αναφέρεται σε μια σειρά ειδικά επιλεγμένων ασκήσεων, οι οποίες τοποθετούνται στο πρόγραμμα, η μία μετά την άλλη και αποτελούν τους σταθμούς της προπόνησης. Αυτός ο αριθμός ποικίλει ανάλογα πάντοτε με τους επιδιωκόμενους σκοπούς του προγράμματος, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ασκουμένων και τα μέσα που έχει στη διάθεσή του ο γυμναστής.
       Οι ασκήσεις, που εκτελούνται στους σταθμούς, μπορεί να είναι γυμναστικές ασκήσεις εδάφους, ασκήσεις με βαράκια, ασκήσεις με λάστιχα κλπ. Για ανάπτυξη της καρδιοαναπνευστικής αντοχής μπορούν να προστεθούν στη διαδρομή ενδιάμεσοι σταθμοί αερόβιας άσκησης.
        Άσκηση με φορητά γυμναστικά όργανα (βαράκια, λάστιχα, σχοινάκια, ράβδους κλπ.) μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην αύξηση της μυϊκής έντασης για συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες ή να εμπλουτίσει με ποικιλία ασκήσεων το πρόγραμμα.



  Δείτε τις ώρες και μέρες εδώ :  


Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα 2016-2017

Πολιτιστικός Σύλλογος Κέδρος - Ιβίσκου 6 και Ήβης Περιστέρι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου